Muuttuva ulkosuomalaisuus ja toiveena hyvä vanhuus -seminaari

Tapahtuman tiedot

Tapahtumapaikka:

Siirtolaisuusinstituutti, Turku, Hämeenkatu 13, luentosali 3 krs. (esteetön)

Tapahtuma-aika:

Klo 14.00-17.30

Tapahtuman hinta:

Ilmainen

Tapahtuman muoto:

Myös verkossa

Kohdeyleisö:

Kohdeyleisö Aikuisille

Tapahtuman tyyppi:

Tapahtuman tyyppi: Tapahtumat

Muuttuva ulkosuomalaisuus ja toiveena hyvä vanhuus -seminaari toteutetaan yhteistyössä Suomi-Seuran, Siirtolaisuusinstituutin, Kirkkohallituksen ja Suomen Merimieskirkon kanssa. Tilaisuus koostuu tutkijaseminaarista ja asiantuntija-puheenvuoroista.

Ateenan merimieskirkon sosiaalikuraattori Mari Hilonen kertoo asiantuntijaosuudessa ikääntyvien toimintaryhmistä ja vapaaehtoistyöstä Kreikassa.

Seminaari järjestetään hybriditilaisuutena. Siihen on mahdollista osallistua joko paikan päällä Turussa tai sähköisesti Zoom-etäohjelmiston avulla. Etäyhteydellä ilmoittautuneille lähetetään Zoom-linkki ennen tilaisuutta.

Voit halutessasi osallistua pelkästään tutkijaseminaariin tai kahvitauon jälkeen järjestettävään palveluiden esittelyyn.

Ilmoittaudu seminaariin etukäteen tämän linkin kautta viimeistään 6.5.2024.

Seminaarin ohjelma:

14.00-15.30 Tutkijaseminaari

Samira Saramo (vastaava tutkija, Siirtolaisuusinstituutti): Seminaarin avaussanat
Marja Vaarama (Professori emerita, Itä-Suomen yliopisto): Toiveena tavallinen, hyvä elämä: Suomalaisten mielikuvat ja kokemukset vanhuudesta.
Tuire Liimatainen (erikoistutkija, Siirtolaisuusinstituutti): Ulkosuomalaisten digitaaliset diasporat – Näkökulmia ulkosuomalaisuuteen, digitalisaatioon ja ikääntymiseen
15.15-15.30 Keskustelu
15.30-16.00 Kahvitauko

16.00-17.30 Yhteistyökumppaneiden puheenvuorot