Tule mukaan

Vuosivapaaehtoiseksi Lontooseen

Kiinnostaisiko sinua vuosi vapaaehtoistyössä Lontoossa? Etsimme uusia vuosivapaaehtoisia aina muutaman kerran vuodessa.

Vuosivapaaehtoiset ovat mukana pyörittämässä merimieskirkon kahvilaa, kauppaa, saunaa sekä majoitustoimintaa. Lisäksi he ovat mukana merimieskirkon säännöllisessä toiminnassa ja tapahtumissa.

Millaista on olla vuosivapaaehtoisena Lontoossa?

Tarjoamme mielenkiintoisen ja haastavan vuoden Iso-Britanniassa asuvien ja liikkuvien suomalaisten parissa sekä kannustavan työyhteisön.

Tehtävät liittyvät matalan kynnyksen kohtaamispaikan luomiseen Merimieskirkolla ja mahdollistavat kirkon ovien pitämisen auki kaikille vieraillemme – ne sisältävät mm. asiakkaiden vastaanottamista ja asiakaspalvelua, keittiötöitä, tapahtumajärjestelyä ja tilojen siistimistä.

Tehtävien hyvään hoitamiseen tarvitaan iloista ja avointa mieltä sekä kykyä sopeutua ja joustaa tarvittaessa. Halu ja motivaatio tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa on edellytys viihtymisellesi. Päivittäin tarvitset sekä suomea että englantia, ja sinulla tulee olla valmius käyttää molempia kieliä asiakaspalvelutehtävissä sekä suullisesti että kirjallisesti. Jonkinlainen peruskunto on hyvä olla, sillä talo on kolmessa kerroksessa, rappusia on paljon, ja aina on jotain kannettavaa talon yhdestä osasta toiseen.

Kirkko on avoinna tiistaista sunnuntaihin, eniten toimintaa ja tapahtumia on iltaisin ja viikonloppuisin. Vuosivapaaehtoisilla on kahdeksan vapaapäivää jokaisessa neljän viikon työvuorolistassa sekä paikalliset arkipyhät. Kuukaudessa kertyy lisäksi kaksi ylimääräistä vapaapäivää.

Vuodeksi sitoutuville vapaaehtoisillemme tarjoamme vastineeksi asumisen, ruuan, maahan saapumiseen tarvittavan viisumin kustannukset (passin kustannukset ovat omalla vastuulla), vakuutuksen ja edestakaisen matkan Suomesta Lontooseen; rahallista korvausta ei tehtävästä makseta. Asuminen merimieskirkolla on lontoolaiseen tapaan yhteisöllistä. Meillä on yleensä 3-4 vuosivapaaehtoista kerrallaan ja rekrytoimme uusia aina tarpeen mukaan. Valitulta vuosivapaaehtoiselta tarkistetaan rikostaustaote.

Huomaathan että Britannian maahantulosäännösten mukaan vuosivapaaehtoisen ”Charity Worker” -viisumi ei oikeuta tekemään palkallista työtä Britanniassa eikä mahdollista maahan jäämistä vapaaehtoisuuden päätyttyä. Lisätietoja löydät täältä.

Vapaaehtoistyöhön voit tulla myös vuotta lyhyemmäksi jaksoksi: tällöin emme valitettavasti voi tarjota asumista tai matkoja. Kysyä aina kuitenkin kannattaa!

Kysy lisää palveluvastaavaltamme Mervi Mattilalta.